Zaznacz stronę

Dezynfekcja hotelu – pomieszczeń i pokoi hotelowych

Sprzątanie pokoju hotelowego lub obiektu pod wynajem krótkoterminowy nie jest łatwym zadaniem, nawet jeśli nie mamy do czynienia z globalną pandemią. Specjaliści od wynajmu wakacyjnego mają świadomość, że skuteczne sprzątanie nieruchomości wymaga specjalnego przeszkolenia, odpowiedniego sprzętu i systematyczności. Jednak w świetle pandemii COVID-19 zaleca się rozszerzenie istniejącej procedury sprzątania o jeszcze bardziej rygorystyczne czynności odkażania i dezynfekcji. Zapoznaj się z zaleceniami poniżej.

Dezynfekcja hotelu w dobie COVID-19

  • Małe cząsteczki wirusowe mogą wisieć w powietrzu przez wiele godzin. Obecnie dostępne informacje WHO sugerują, że krople oddechowe mogą trwać do 3 godzin w powietrzu. Krople oddechowe są cięższe niż mniejsze cząsteczki aerozolu, które mogą dłużej pozostawać w powietrzu. Do chwili obecnej badania naukowe wciąż nie są jasne, jak długo mniejsze cząsteczki COVID-19 mogą pozostać zawieszone w powietrzu i jakie potencjalne wskaźniki infekcji mogą wynikać z aerozoli. Badanie opublikowane w The New England Journal of Medicine wykazało, że wirus COVID-19 może przetrwać do trzech dni na twardych metalowych powierzchniach i plastiku oraz do 24 godzin na tekturze. W tym czasie wirus zaczyna słabnąć. W świetle tych ustaleń zaleca się, aby oczekiwanie na osadzenie się większości kropelek w powietrzu (co najmniej 3 godziny) było najbezpieczniejszym działaniem. Ramy czasowe do 24 godzin między ostatnim wyjściem z nieruchomości a następnym wejściem są rozsądne, jeśli potrzeby biznesowe mogą pomieścić dłuższy czas oczekiwania.
  • Ogromne znaczenie odgrywa właściwe korzystanie ze wszystkich środków ochrony indywidualnej, w tym masek, rękawiczek jednorazowych, a w niektórych przypadkach, okularów ochronnych przy każdym wejściu do nieruchomości, nawet po 24-godzinnym okresie oczekiwania . Do każdego wejścia do nieruchomości w ciągu 3 godzin w celu osadzenia kropelek oddechowych należy wymagać okularów ochronnych zakrywających oczy oraz maski zakrywającej nos i usta i zapewniającej dobre uszczelnienie twarzy.

Dezynfekcja a odkażanie pokoju hotelowego

Te dwie czynności nie są takie same. Odkażanie oznacza zmniejszenie liczby zarazków do bezpiecznego poziomu poprzez czyszczenie. Natomiast dezynfekcja oznacza zabijanie prawie 100% zarazków na powierzchniach lub przedmiotach. Ważne jest, aby pamiętać, że po dezynfekcji powierzchni, jeśli w powietrzu znajdują się cząsteczki wirusa, cząsteczki te mogą osadzić się na nowo oczyszczonej powierzchni. Oznacza to, że powierzchnia jest teraz w stanie odkażonym, a nie zdezynfekowanym. Ta koncepcja obowiązuje, niezależnie od tego, czy mówimy o wirusie COVID-19, czy innych wirusach, bakteriach, kurzu lub innych cząsteczkach. Z tego powodu zaleca się zachowanie ostrożności przy reklamowaniu, że właściwości są rzeczywiście „w 100% zdezynfekowane”, i zamiast tego sugeruje język, który mówi, że Twoja firma używa produktów dezynfekujących i / lub że właściwości zostały poddane procesowi dezynfekcji.

Właściwe użytkowanie środków ochrony indywidualnej

  • Cały personel (sprzątaczki, inspektorzy, technicy konserwacji lub ktokolwiek inny) powinien nosić maski i rękawiczki jednorazowe. Konieczne jest przeszkolenie wszystkich pracowników w zakresie prawidłowego używania maski i rękawic.
  • Rękawice należy zmieniać między właściwościami, a także między niektórymi zadaniami własnymi. Ręce należy umyć jak najszybciej po zdjęciu rękawiczek.
  • Zawsze dokładnie myj ręce, przez co najmniej 20 sekund, przez cały dzień, ale zwłaszcza po zdjęciu rękawiczek. Według CDC: „Jeśli mydło i woda nie są dostępne, a dłonie nie są wyraźnie brudne, można zastosować środek dezynfekujący do rąk na bazie alkoholu zawierający co najmniej 60% alkoholu. Jeśli jednak ręce są wyraźnie brudne, zawsze myj ręce wodą z mydłem. ”
  • Gdy maska jest wilgotna lub mokra, przestaje być skuteczna i nie należy jej już używać. W przypadku maski jednorazowego użytku należy ją odpowiednio wyrzucić. W przypadku maski z tkaniny, którą można ponownie użyć lub wyprać, ostrożnie umieść ją w torbie na suwak, aby później zdezynfekować.
  • Okulary chroniące przed rozpryskiem zapewniają najlepszą ochronę przed przepływem powietrza przez oczy. Okulary przeciwsłoneczne różnią się od zwykłych okularów ochronnych tym, że zapewniają uszczelnienie, które chroni oczy przed powietrzem i / lub cieczą.

Produkty, środki, preparaty do dezynfekcji hotelu

 Wszystkie produkty dezynfekujące wymagają czasu oczekiwania na efekt. Czas oczekiwania to ilość czasu potrzebna, aby produkt „usiadł” na powierzchni i zabił wirusy i mikroby.
     Używaj produktów dezynfekujących na wszystkich głównych powierzchniach i zwracaj uwagę na wszystkie obszary dotykowe, w tym klamki do drzwi (wewnątrz i na zewnątrz), zamki lub panele zamków elektronicznych, przyciski wind, poręcze schodowe, telefony, przełączniki światła, piloty, ramiona krzeseł, klamki do drzwi lodówki, przesuwane klamki, toalety, krany i gałki, wieszaki na ubrania, ekrany dotykowe oraz zestawy do zabawy / zabawki, żeby wymienić tylko kilka.

Sprzątanie pomieszczeń hotelowych – środki bezpieczeństwa

  • Ile czasu poświęcić na sprzątanie? Dwa główne czynniki, które wymagają czasu, to:
    • Czas wymagany do dezynfekcji / dezynfekcji obszarów dotkniętych dotykiem, które wcześniej nie były dokładnie czyszczone za każdym razem.
    • Daje to pewną ilość czasu, aby cząsteczki nebulizowanego wirusa osiadły z powietrza.
  •    Zgodnie z najnowszymi wytycznymi, całkowite osadzenie się większych cząstek COVID-19 w ziemi może potrwać do 3 godzin. Dłuższe oczekiwanie jest prawdopodobnie najbezpieczniejszym działaniem i rozsądne są 24 godziny między ostatnim wyjściem a następnym wejściem.
  • Jeśli potrzeba biznesowa wymaga wcześniejszego wejścia do nieruchomości (np. W przypadku zwrotu tego samego dnia), Zdecydowanie zalecamy, aby personel ściśle i rozsądnie przestrzegał wszystkich najlepszych praktyk dotyczących środków ochrony indywidualnej (noszenie maski, rękawic i / lub innych sprzęt ochronny, taki jak okulary rozpryskowe) i postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami czyszczenia i dezynfekcji, aby zapewnić bezpieczeństwo.
  • Gdyby można było poprosić gości o włączenie wszystkich wentylatorów sufitowych i / lub wentylatorów HVAC, w ramach obowiązków związanych z wyjazdem gości byłoby to idealne rozwiązanie. Po przybyciu odkurzacza lub inspektora mogą otworzyć kilka okien, aby przewietrzyć nieruchomość, jeśli użycie wentylatora nie jest możliwe. Upewnij się, że okna są zamknięte, gdy personel opuszcza obiekt.
  • Jeśli duża nieruchomość wymaga obecności więcej niż jednego sprzątacza lub innego członka personelu, personel musi upewnić się, że przestrzegane są odpowiednie społeczne protokoły dystansowe (pozostając w odległości co najmniej 6 stóp przez cały czas i nosząc maski i rękawiczki).
  • Zgodnie z powyższymi wytycznymi gość idealnie zameldowałby się w obiekcie w ciągu 18-24 godzin po jego sprawdzeniu (po czyszczeniu). Preferowane jest zdalne zameldowanie, w którym goście idą bezpośrednio do swoich nieruchomości, a nie do biura wynajmu wakacyjnego. Każda firma będzie musiała zaplanować, co można rozsądnie osiągnąć.
  • Należy pamiętać, że te dodatkowe czasy czyszczenia i oczekiwania mogą uniemożliwić wcześniejsze zameldowanie lub późne wymeldowanie. Sposób obsługi tych wniosków jest indywidualną decyzją biznesową.

Dezynfekcja hotelu – miękkie powierzchnie i tapicerka

  • Do tej pory jest niewiele informacji na temat tego, jak długo wirus COVID-19 może żyć na tkaninie lub innych miękkich powierzchniach
  • Większość miękkich powierzchni (takich jak tapicerka) można dezynfekować.
  • Najlepsze jest użycie rozpylacza z pompką ciśnieniową do rozprowadzenia produktu odkażającego na wszystkich miękkich powierzchniach. Pamiętaj o ograniczeniach swojego produktu oraz o tym, że można bezpiecznie używać go na miękkich przedmiotach w nieruchomości.

Dezynfekcja hotelu – pościel i poszewki

  • Pościeli i pościeli nie należy wstrząsać, aby nie rozpraszać wirusowych cząstek w powietrzu.
  • Istnieje wiele sposobów na usunięcie brudnej bielizny z nieruchomości i umieszczenie w pojeździe:
    •    Brudną pościel można umieścić w rozpuszczalnej torbie na pranie. Rozpuszczalną torbę można następnie zawiązać i zamknąć w zwykłej lnianej torbie lub dużej plastikowej torbie na śmieci lub kontrakcie. Po praniu rozpuszczalną torbę można wyjąć ze zwykłej torby plastikowej i umieścić bezpośrednio w pralce. Zwykłą torbę na śmieci można poddać recyklingowi.
    • Pościel można umieścić w plastikowym worku na śmieci lub worek kontrahenta, a następnie tę torbę można następnie zamknąć i umieścić w zwykłej lnianej torbie.
    • Pościel można umieścić w zwykłej lnianej torbie, zamknąć, a następnie zamknąć w plastikowym worku na śmieci lub torbie kontrahenta.
    • Produkt dezynfekujący, który jest dopuszczony do miękkich powierzchni i tkanin, może być nakładany na worki brudnej bielizny, w razie potrzeby.
  • Pracownik sprzątający powinien zdjąć rękawiczki (bezpiecznie, zgodnie z wytycznymi) po zdjęciu brudnej bielizny i zabezpieczeniu ich w workach. Przed nałożeniem czystej pościeli na łóżko należy nałożyć środek dezynfekujący i założyć świeże rękawiczki.
  • Upewnij się, że na wszystkich poduszkach znajdują się ochraniacze na poduszki, a na materacu znajduje się podkładka pod materac. Te elementy mogą być zmieniane tak często, jak to konieczne lub jak wydaje się rozsądne.
  • Istnieją różne sposoby radzenia sobie z kocami, kołdrami lub innymi pościelami z górnej warstwy.
  • Koce / kołdry powinny być idealnie usunięte do prania i zastąpione świeżo upranym przedmiotem.
  • Pościel i pościel powinny być profesjonalnie wyprane, w odpowiednich temperaturach i przy użyciu odpowiedniej chemii chemicznej w celu prawidłowego czyszczenia i dezynfekcji. Jeśli masz tylko opcję prania w nieruchomości, wymagany będzie dodatkowy czas, ponieważ wymagany jest dłuższy czas schnięcia przy najwyższym ustawieniu dozwolonym przez pościel. Pamiętaj, że tkaniny wymagające niskiej temperatury nie będą dezynfekowane.

Usuwanie śmieci po dezynfekcji pokoju hotelowego

Zarówno w przypadku zbierania śmieci w obiekcie, jak i śmieci zewnętrznych podczas zbierania i usuwania kontenerów:
1. Przez cały czas należy nosić rękawiczki i maski.
2. Podczas zbierania śmieci należy zawsze pamiętać o ostrych i poszarpanych kawałkach szkła lub metalu, które mogłyby przeciąć osobę noszącą torbę.
3. Nigdy nie należy używać ręki do pchania „kompaktowego” worka na śmieci do kosza na śmieci, aby można było dodać więcej worków. Powinno to zawsze odbywać się za pomocą urządzenia inżynierskiego, takiego jak kij, łopata, grabie itp.
4.  Użyj środka dezynfekującego na beczce lub koszu na śmieci i włóż do niej świeżą wkładkę lub torbę.

Konserwacja po dezynfekcji

  • Dokonaj segregacji żądań konserwacji. VRHP / VRMA zaleca poinformowanie gości, że niektóre mniejsze prośby, które mogą poczekać, aż gość odejdzie, mogą nie być honorowane. To, czy zrekompensować gościowi brak rozwiązania problemu, jest decyzją biznesową Twojej firmy.
  • Najbezpieczniejszą polityką jest wysłanie technika serwisowego lub zewnętrznego dostawcy tylko wtedy, gdy problem jest naprawdę czymś, z czym należy się natychmiast poradzić, podczas gdy gość nadal mieszka. Wizyty, które nie są niezbędne, powinny zostać poważnie ograniczone lub ograniczone.
  • Zdecydowanie zalecamy, aby wszyscy goście opuścili nieruchomość, aby wejść technik konserwacji. Wejścia, gdy goście są obecni, należy odradzać.
  • Technicy powinni zawsze nosić rękawiczki i maski, usuwając je odpowiednio po wyjściu. Ponadto zalecamy, aby każdy wchodzący do nieruchomości mniej niż 18 godzin po opuszczeniu obiektu przez gości nosił okulary przeciwsłoneczne.

Pochwal się tym co robisz w ramach dezynfekcji

  • Rozważ umieszczenie wieszaka na drzwi „Ta nieruchomość została odpowiednio wyczyszczona i odkażona na twój przyjazd” na drzwiach wejściowych lub umieść inne oznakowanie w nieruchomości.
  •  Utwórz stronę na swojej stronie lub blogu, która opisuje, co robisz, aby czyścić, dezynfekować i dezynfekować oraz zapewnić gościom bezpieczeństwo.
  •  Wyślij wiadomość e-mail do bazy danych gości, informując ich o tym, co robisz w celu czyszczenia, dezynfekcji i dezynfekcji w celu zapewnienia bezpieczeństwa nieruchomości.
  •  Zastanów się nad dodaniem zdania do opisu każdego wykazu nieruchomości, stwierdzającego, że twoje nieruchomości są czyste i bezpieczne na przybycie i gotowe na wakacje gości.